söndag 5 augusti 2012

Josefins dagbok

Jag har köpt en anteckningsbok för att kunna skriva ner saker som händer i vardagen med Josefin eller vad hon säger. Det glöms lätt bort men är roliga minnen att bevara.

Jag började med att spraya ett akvarellpapper med vatten och därefter Dylusions färger. Torkade med hushållspapper och lade på modelingpaste över en stencil. Sprayade igen med Dylusions (vilka härliga färger det är) och lät det torka. Sedan distressade jag genom punchinella och stämplade, avslutade med att doodla med både vit och svart penna. Sprayade fixativ över till slut eftersom jag inte använde vattenfasta färger.




Nej, nu blir det en tur till hembygdsgården för att äta lite våfflor, ha en fortsatt skön söndag.

2 kommentarer:

  1. Oh vad duktig du är på mixed media. Jag har aldrig själv provat, tycker det är så dåligt med kurser här nere i Skåne nu för tiden.

    Ha det gott

    Ingela

    SvaraRadera
  2. Du är ju superduktig på detta. Jag funderar att ta en nätkurs för att få lite grunder. Men jag gillar ju färger och att " kladda " är ju också kul. Jag ska smyga runt och kolla lite, har du någon favoritsida? Kram Gertrud

    SvaraRadera