söndag 3 februari 2013

Söta pepparkakor

Dagens LO är gjorde efter veckans skiss hos Scrap-perra, jag visste direkt vilket fotografi jag ville scrappa. På pepparkakskläderna fanns det ju hjärtan som passade så bra till skissen :-)

Jag började med att lägga på gesso med ett kreditkort, sedan tog jag en våtservett och smetade ut brun akrylfärg över hela sidan vilket gjorde att det blev härligt flammigt. Sedan tog jag samma akrylfärg och målade hjärtat samt duttade genom punchinella. Stämplade lite och skuggade hjärtat med PITT Pens, doodlade med den vita PITT pennan också. Washitejp, blommor och lite bokstäver fick avsluta.



Kram!

2 kommentarer:

  1. Åh vilken härlig bild och kul att du hittade inspiration från Scrap-Perras veckans skiss.

    SvaraRadera
  2. Din layout är helt makalöst vacker! Du har verkligen fått till en bakgrund som passar perfekt till fotot!

    SvaraRadera