söndag 12 december 2010

Bakning och julkort

I helgen har det blivit julklappsinköp, besök på Sätra Brunns julmarknad samt lite bakning och pyssel. Tyvärr är helgen alldeles för kort för att hinna med allt jag vill.
Nedan syns klenäterna jag bakade igår, det är min gammelmormors recept. Det var första gången jag gjorde dem helt själv, innan min flytt (68 mil från kära mor) så bakade alltid jag och min mamma detta varje jul efter att min gammelmormor gått bort.




Sista julkortet för i år, tror jag. Man kan aldrig vara säker ;-)
Clearembossade snöstjärnor på vitt papper som jag sedan distressade med vintage photo. Stämpel- Inkido, har gillat den länge och nu har jag äntligen köpt den. Brunt sidenband, pearlmaker i hörnen och en blomma, mer behövs inte tycker jag. Är supernöjd med kortet.

Ikväll har jag rullat chokladbollar för glatta livet, händerna luktar väldigt gott nu, hihihi. De ska vara till lucia-fikat på jobbet imorgon.
Ha en bra vecka!

1 kommentar: