onsdag 28 mars 2012

Canvastavla

För en tid sedan gick en kär kollega bort efter en kort tids sjukdom. Hon och jag hade många gemensamma intressen trots åldersskillnaden, jag introducerade henne för scrapbooking när vi hade pysselkväll på arbetet bl.a.
I julas skickade jag en altrad chokladask till henne och den uppskattade hon så mycket berättade hennes dotter. Efter hennes bortgång ringde hennes dotter till mig och undrade om jag ville göra något med ett fotografi av min kollega och det ville jag så gärna trots den prestationsångest jag fick direkt. Så här blev den;


Jag glömde bort att fota den när den var helt färdig, denna bild är tagen när jag provade runt med
blommorna så några små förändringar blev till slut.
Vid begravningen blev jag så förvånad då den stod på ett bord utanför kapellet med ett tänt ljus bredvid... Gissa om tårarna rann på mig då...

Hon är verkligen saknad på jobb då hon var en riktig glädjespridare med ett ständigt leende på läpparna och en positiv inställning till livet.

2 kommentarer:

  1. Hej, tråkigt med din kollega. Och vilken ära för dig att få göra denna tavla. Du lyckades verkligen bra. Har du lyckats att hjärntvätta fler av dina kolleger att simma runt i denna pysseldy. :))Men vilken ro och harmoni jag har vid pysselbordet och så många pysselvänner jag fått genom datorn, I love it!!! Ha det gott, kram Gertrud

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken finstämd LO! Och var stolt över att du gjorde den, jag förstår precis vilken prestationsångest sånt kan medföra!

    SvaraRadera